Eerste 2 weken

15 februari 2019 - Buenos Aires, Argentinië

Het is inmiddels een kleine twee weken sinds ik ben aangekomen in Argentinië. Terwijl hardwerkend Nederland loopt te verpieteren in de natte sneeuw, heb ik hier vooralsnog mogen genieten van de zon. Sommige dagen was het (snachts) wel 30 graden, en ik moet smeren voor mn leven, wat heb ik het toch zwaar.

Ik woon in Casa Anchorena, in het pittoreske Recoletta. Dat is een van de veiligere wijken in de Zuid-Amerikaanse hoofdstad. Hoewel ik geen problemen heb ondervonden tot nu toe en ik prima snachts over straat durf hier, is het toch zaak om niet naief te zijn, vooral in de metro. Dat betekent hand op de telefoon, tas op de buik en op blijven letten. Maar terug naar mijn huis. Ik woon met mensen van rond mijn leeftijd uit alle delen van de wereld, maar vooral Europeanen. Ik ontbijt/avondeet met ze, en op vrijdag hebben we een zogenaamde asado. Dat is een enorme BBQ die op ons dakterras (ja die hebbben we, ja hij is fantastisch) staat, waar dan voor lange tijd vlees in ligt te garen, wat echt fantastisch smaakt. Als je ooit uitgenodigd wordt, grijp die kans, dit is niet je alledaagse weberpartijtje.

WhatsApp Image 2019-02-09 at 23.27.07

Van maandag tot en met donderdag heb ik van 1 tot half 5 Spaanse les. Onze lerares Dani leert ons een hoofdstuk per dag, en corrigeert ons in onze groepswhatsapp in onze communicatiepogingen (vaak nodig). Er zitten ongeveer 14 mensen in, die ook weer van allerlei plekken komen uit de wereld. De ochtenden vul ik vaak met het doen van huiswerk/boodschappen, smiddags ga ik meestal met mn klasgenoten op stap of dingen halen die nodig zijn. De weekenden (nu pas een gehad, maar goed) proberen we tripje te plannen. Afgelopen week heb ik een fietstocht gemaakt door Buenos Aires, en heb ik de verschillende barrios (wijken) bezocht, wat hartstikke leuk was. Dit weekend gaan we geloof ik naar Tigre.

WhatsApp Image 2019-02-09 at 23.27.07(1)

De avonden spendeer ik vaak thuis of op stap. Het dakterras is ook savonds doorgaans nog erg aangenaam. Laatst zijn we ook naar Mundo Lingo geweest met de klas, dat is een cafe waar mensen komen om een taal te leren. Al met al kom ik m'n tijd voorlopig prima door. Het voelt bijna als een vakantie.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Onderbaas:
    16 februari 2019
    iQue guay!
  2. Annemieke:
    16 februari 2019
    Nou Jan dit klinkt zeker als vakantie! Geniet maar lekker: het studeren komt nog wel👍
  3. Jan en Rianne van den Boom:
    17 februari 2019
    Jan geniet maar van al die indrukken!!
  4. Wilma:
    17 februari 2019
    Hey Jan al genoeg gedaan zo te lezen, en het gaat je makelijk af. Maar het Spaans lukt dat ook of valt dat tegen? Nou hier is het erg mooi weer op het moment 15 graden dus zeker niet verkeerd. Groetjes vanuit het mooie Nistelrode. Liefs Wilma